Diep onder de indruk

February 19, 2017

Diep onder de indruk geraakt startten we woensdagochtend.

Op het programma stonden nog twee dagen met bezoeken aan de huisgemeenten en onze vertrekdag. Maar het voelde nog niet af.. We hadden het leed gezien maar we waren op zoek naar het contact.

We hebben samen gebeden en besloten om de volgende dagen als groep te splitsen.

Woensdag

Woensdag stappen we in de bus naar een Roma dorp ongeveel een uur verderop rijden. Daar brengen we voedsel bij gemeenteleden. Het was fijn om bekende gezichten uit de gemeente te zien.

Daarna reden we door naar de huiskerk (ook weer een uur rijden). De kinderen stonden al klaar. We hebben met Mirko en Oom koffiegedronken. Mooi hoe gedurende de week telkens momenten ontstonden om te delen met de leiders van de kerk.

In de huiskerk vertellen we de kinderen het verhaal van Max Lucado over de sterren en de stippen;

God houdt van jou! We zingen en doen een paar grappige spelletjes. Met de ouderen deelt Ben meer over het Vaderhart van God. Daarna hebben we met iedereen gebeden.

Donderdag

Dragan haalde Ben en Manon op om naar de vluchtelingen te gaan. En Ria, Kim en ik gingen mee naar de huisgemeenten. Het waren beiden tijden van ontmoeting en praktisch delen.

De armoede bij de gemeenteleden is zo groot, dat de gesprekken alleen maar kunnen gaan over de wezenlijke dingen van het leven. Ria sprak over Hanna en daarna hebben we elkaar gezegend en van ons geloof gedeeld. Het was hartverwarmend.

Donderdagavond hebben we afgesloten met pastor Aleksander, zijn vrouw Daniella, pastor Mirko en zijn vrouw Lublitsa. De verbondenheid door onze Hemelse Vader is groot.

Vrijdag

Vrijdagochtend stappen Manon, Ben en ik om 6 uur in de auto op weg naar Sid. Daar hebben we een afspraak met Jude van OM. Ze hebben een prachtige theetent bij een vluchtelingencentrum. We horen hoe ze hier dagelijks aanwezig zijn en contact met de vluchtelingen hebben. Er zijn wensen om dit werk uit te breiden. We willen hier graag meer van horen.

Ruim op tijd belanden we op het vliegveld. Vermoeid, maar zeer voldaan. Dankbaar voor alle contacten en indrukken van deze week. We zijn het er allemaal over eens. Dit heeft alleen God zo kunnen regiss

eren.

Alle eer aan Hem!